Seferihisar Belediyesi'ne yönelik sürdürülen 'rüşvet' soruşturması kapsamında geçtiğimiz günlerde gözaltına alınan İmar ve Şehircilik Müdürü E.U., emniyetteki işlemlerinin tamamlanmasının ardından adliyeye sevk edildi. Şüpheli, çıkarıldığı sulh ceza hâkimliğince tutuklanarak cezaevine gönderildi.
Seferihisar Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından yürütülen soruşturmanın geçmişine bakıldığında, ilk operasyonun mayıs ayında gerçekleştirildiği ve bu kapsamda 6 kişinin gözaltına alındığı görülüyor. Süreçte gözaltına alınan gazeteci E.A., belediye personeli O.K. ve Belediye Meclis Üyesi B.S. tutuklanmıştı.
Soruşturmanın ikinci aşaması ise 17 Haziran'da düzenlenen operasyonla devam etti. Başsavcılık koordinesinde yürütülen çalışmalarda, belediye ile bağlantılı bazı kişi ve kuruluşların imar ve inşaat işlemleri karşılığında usulsüz çıkar sağladığı ve yaklaşık 6 milyon liralık rüşvet trafiği gerçekleştirildiği iddiaları üzerine operasyon yapıldığı bildirildi.
İkinci dalga operasyonda Seferihisar Belediye Başkan Yardımcısı Gökhan Pehlivan'ın da aralarında bulunduğu 8 şüpheli gözaltına alındı. Şüphelilerden biri emniyette serbest bırakılırken, adliyeye sevk edilen 7 kişiden 5'i, aralarında Gökhan Pehlivan'ın da bulunduğu isimler tutuklandı.
Tutuklananlar arasında Güzelbahçe Belediye Başkanı Mustafa Günay'ın eşi Nermin Günay adli kontrol şartıyla serbest bırakılırken, şirket görevlisi M.C.H. ise mahkeme tarafından serbest bırakıldı.