Ankara'da taban maaş hakkı ve mülakat sistemine tepki gösteren özel sektör öğretmenleri ile mülakat mağduru öğretmenler, 13 gündür sürdürdükleri açlık grevini sonlandırdı.
Öğretmenler yaptıkları ortak açıklamada, kamuoyundan ve aralarında akademisyen, sanatçı ve aydınların bulunduğu isimlerden gelen çağrılara karşılık vererek Ankara'daki eyleme ara verdiklerini belirtti. Açıklamada, mücadelenin farklı illerde farklı yöntemlerle devam edeceği ifade edildi.
Eylem sürecinde, 154 akademisyen, sanatçı, gazeteci ve yazar öğretmenleri ziyaret ederek açlık grevinin sonlandırılması yönünde çağrıda bulunmuştu. Ziyarette konuşan ses sanatçısı Zeynep Karababa, öğretmenlerin sağlıklarının risk altına girmemesi gerektiğini vurgulamıştı.
Öğretmenler, daha önce yaptıkları açıklamada 'yoksulluk ve güvencesizlik koşullarına karşı hak arayışı' içinde olduklarını belirtmiş, talepleri karşılanana kadar açlık grevinde olacaklarını duyurmuşlardı.




