Ankara'da yaklaşık 4,5 ay önce eğitim-öğretime başlayan Mamak İlkokulu'nun kapatılmasının gündeme gelmesi, öğretmenler, veliler ve eğitim sendikalarının tepkisini çekti. 297 öğrencisi ve 16 öğretmeni bulunan okulun kapatılması halinde öğrencilerin yeniden kalabalık sınıflarda eğitim görmek zorunda kalacağı belirtiliyor.
Eğitim sendikalarına göre, kısa süre önce açılan Mamak İlkokulu ilçedeki eğitim ihtiyacına önemli ölçüde yanıt verdi. Ancak okulun kapatılması yönündeki girişimlerin hayata geçirilmesi durumunda öğrencilerin alıştıkları okul ve öğretmenlerinden ayrılacağı, ikili öğretim sistemine dönüş yaşanabileceği ifade ediliyor. Ayrıca okulda görev yapan çok sayıda öğretmenin norm fazlası durumuna düşeceği kaydediliyor.
Sendikaların aktardığı bilgilere göre, halen başka bir okul binasında eğitim faaliyetlerini sürdüren Yunus Emre Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nin Mamak İlkokulu'nun bulunduğu binaya taşınması, boşalacak alana ise Mamak İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü'nün yerleşmesi planlanıyor.
Konuya ilişkin Eğitim Sen, Eğitim-İş ve veliler okul önünde bir basın açıklaması düzenledi. Açıklamada, boşalacak kamu binalarının kullanım amacına ilişkin belirsizliklere dikkat çekildi.
Eğitim Sen Ankara 1 No'lu Şube Başkanı Mehmet Aydoğdu, okulun kapatılmasına ilişkin hukuki süreç başlattıklarını belirterek, 'Bu mesele çocukların eğitim hakkı, öğretmenlerin açıkta bırakılması ve velilerin kaygısı meselesidir. Milli Eğitim Bakanlığı bu karardan vazgeçmeli, öğretmenlerin, öğrencilerin ve Mamak halkının iradesi yok sayılmamalıdır' dedi.
Eğitim-İş Ankara 2 No'lu Şube Başkanı Banu Günüç Kete ise velilerin tek amacının çocuklarının nitelikli eğitim almasını sağlamak olduğunu belirterek, öğrencilerin eğitim hakkının korunması gerektiğini ifade etti.
Öte yandan veliler de okulun kapatılmaması talebiyle hazırladıkları dilekçeleri okul yönetimine teslim etti. Eğitimciler ve veliler, kararın yeniden değerlendirilmesini talep ediyor.




