Ankara'da 7-8 Temmuz tarihlerinde gerçekleştirilecek zirve öncesinde alınan güvenlik tedbirleri, İl Emniyet Müdürlüğü tarafından en üst düzeye çıkarıldı.
Ankara Emniyet Müdürlüğü tarafından yapılan açıklamada, zirve kapsamında hazırlanan 'Operasyon Turkuaz' planının uygulanmaya başlandığı belirtildi.
Açıklamada, kentin giriş ve çıkış noktalarındaki kontrollerin artırıldığı, il genelindeki 9 ilçede uygulama ve denetim faaliyetlerinin yoğunlaştırıldığı bildirildi.
NATO görev alanı kapsamında belirlenen bölgelerde ekiplerin görevlendirildiği ifade edildi. Günün 24 saati esasına göre oluşturulan alanlarda şüpheli kişi ve araçlara yönelik çalışmalar planlandı. Özel harekat, yunus timleri, narkoasayiş ekipleri ile kritik noktalarda konuşlandırılan sivil personelin güzergahlarda gerekli güvenlik önlemlerini aldığı kaydedildi.
Dilenci ve değnekçilere yönelik denetimler artırıldı
Zirve nedeniyle çok sayıda turist ve yabancı heyetin ağırlanmasının beklendiği işletmeler ile oteller de denetim kapsamına alındı. Dilenciler, değnekçiler ve hanutçuluk yaptığı belirtilen kişilere yönelik uygulamalarda da taviz verilmeyeceği aktarıldı.
Plan çerçevesinde, uzun süredir aranan kişilere yönelik özel operasyonların da sürdürüldüğü belirtildi. Yakalanan şüphelilerin işlemlerinin ardından cezaevine teslim edildiği ifade edildi.
Zirve için alınan tedbirleri sahada inceleyen Ankara Emniyet Müdürü Maksut Yüksek'in, vatandaşların yoğun bulunduğu alanlar, parklar, açık ve kapalı mekanlar, kafeler ve eğlence yerlerinde denetimlerin artırılması yönünde talimat verdiği bildirildi.
Bu kapsamda 9 ilçede 215 uygulama noktası, 151 park ve 120 işletmede 39 tim ile 450 personelin katılımıyla denetim gerçekleştirildi.
Terör örgütlerinin eylem ve faaliyetlerinin ortaya çıkarılmasına yönelik yürütülen operasyonlarda yakalanan 209 şüphelinin gözaltında bulunduğu ve işlemlerinin devam ettiği bildirildi.